Šiauliuose įsikūrusi įmonė TMBR tapo medienos sektoriaus lydere, pelnydama pasitikėjimą tiek vietiniu, tiek tarptautiniu lygmeniu. Įmonės vadovas Paulius Damašas atskleidžia TMBR įmonės augimo istoriją nuo kuklios pradžios iki tvaraus augimo simbolio. Tvirtą poziciją rinkoje įmonei padėjo išaikyti inovatyvūs sprendimai ir aukštos kokybės medienos produktai. Paulius Damašas pasakoja apie iššūkius, sėkmę ir ambicijas, kurios skatina TMBR žengti į priekį.
Kaip prasidėjo įmonės veikla ir kas įkvėpė įkurti šią įmonę?
– Veikla prasidėjo daugiau nei prieš 16 metų, pastebėjus, kad medienos produktai turi didžiulį potencialą ir paklausą, kuri nuolatos auga. Pradėjome nuo keletos produktų: medinių palečių ir statybinių lentų. O šiuo metu jau galime pasiūlyti platų medienos produktų asortimentą tinkantį, ne tik Lietuvos rinkai, bet ir daugelio pasaulio šalių.
Tiesa, kad Jūsų įmonę būtų galima vadinti šeimos įmone? Kaip šeimos nariai prisideda prie įmonės veiklos ir sprendimų priėmimo?
– Tikrai taip. Šeimos nariai prisideda prie įmonės veiklos įvairiomis sritimis, nuo strategijos kūrimo iki kasdienių operacijų valdymo. Ši bendradarbiavimo kultūra suteikia mums unikalų pranašumą ir leidžia pasiekti aukštus verslo tikslus, išlaikant šeimos vienybę ir solidarumą. Visi prisidedam prie įmonės veiklos ir sprendimų priėmimo, dalinamės idėjomis ir patirtimi, siekdami bendro tikslo – sėkmingo įmonės vystymosi ir augimo. Šeimos įmonės kultūra suteikia mums stiprų pasitikėjimą ir pasijautimą, kad kartu galime įveikti bet kokius iššūkius ir pasiekti bendrus tikslus.
Kokie pagrindiniai iššūkiai lydėjo įmonę per visus veiklos metus?
– Per visus veiklos metus įmonė susidūrė su nuolatiniu rinkos kintamumu ir konkurencijos padidėjimu. Mes įveikėme šiuos iššūkius stiprindami mūsų unikalią prekių ar paslaugų pasiūlą, gerindami klientų aptarnavimą ir nuolat tobulindami mūsų verslo strategiją. Greiti technologijų pokyčiai reikalavo nuolatinio mokymosi ir prisitaikymo. Mes investavome į naujausias technologijas, tokiu būdu užtikrinant, kad esame konkurencingi ir pajėgūs pasiūlyti klientams geriausius sprendimus.
Kokie produktai ir paslaugos populiariausi? Kuo jie išsiskiria rinkoje?
– Galime pasiūlyti įvairių medinių produktų asortimentą, nuo statybinių medienos lentų iki sodo medinių apvadų. Tačiau populiariausi produktai yra tie, kurie ir turi didžiausią paklausą: statybinė mediena, terasinės lentos, žiemos sezono metu – biokuro produktai. Stengiamės išsiskirti savo kainos ir kokybės santykiu, aptarnaujame ir produkciją pristatome itin greitai.
Kaip įmonė užtikrina aukščiausios kokybės medienos produktų gamybą ir paslaugas?
– Esame sertifikuoti gamintojai, todėl ir mūsų žaliavos tiekėjai turi sertifikatus bei atitinka aukščiausios kokybės standartą. Nuolatos bendradarbiaujame su daugybe tiekėjų, juos lankome ir prižiūrime, kad gautume tik aukščiausios kokybės žaliavą.
Kokie buvo pagrindiniai tikslai ir lūkesčiai, statant naują medienos gaminių terminalą Šiauliuose?
– Norėjome rinkai pasiūlyti medienos produktų iš vienų rankų su puikiu kokybės ir kainos santykiu. Savo klientams norime parodyti, kad galima vienoje vietoje įsigyti įvairių matmenų medienos. Tai padaro procesą daug efektyvesnį ir patogesnį pirkėjams, kurie ieško įvairių matmenų lentų ar kitų medienos produktų.
Kaip naujasis terminalas pagerina įmonės veiklą ir klientų patirtį?
– Naujasis terminalas gali pateikti išsamesnę informaciją apie mūsų klientų pirkimo įpročius, leisdamas mums geriau suprasti jų poreikius ir prisitaikyti prie jų lūkesčių. Taip pat naujasis terminalas gali pagreitinti sandėliavimo ir pardavimų procesus, leisdamas mums aptarnauti klientus greičiau ir efektyviau. Galime būti lankstesni ir turime galimybę prisitaikyti prie skirtingų klientų poreikių.
Kokios inovacijos diegiamos gamybos ir paslaugų procesuose?
– Diegiame automatinius gamybos procesus, kurie padeda sumažinti darbo jėgos sąnaudas ir padidina gamybos greitį bei efektyvumą. Tai leidžia mums greičiau reaguoti į klientų paklausą ir optimizuoti gamybos sąnaudas. Naudodamiesi technologijomis, tobuliname klientų aptarnavimo procesus ir prekybos kanalus. Tai apima elektroninę prekybą, vizitus ir internetinę klientų aptarnavimo platformą, kuri padeda mums pasiekti gausesnį klientų ratą ir suteikti jiems patogesnę patirtį.
Kiek įmonė prisideda prie tvarumo ir aplinkosaugos, dirbant su mediena?
– Aplinkosauga ir tvarumas mums visuomet yra svarbi tematika. Mes remiame tvarų miškų tvarkymą ir atsinaujinančių medienos šaltinių naudojimą. Tai apima partnerystę su sertifikuotais medienos tiekėjais, kurie atitinka aukštus miškų išsaugojimo ir tvarumo standartus. Mes investuojame į naujas technologijas ir procesus, kurie sumažina mūsų įmonės ekologinį pėdsaką. Tai apima energijos taupymo priemones, gamybos procesų optimizavimą ir aplinkos draugiškas medienos apdorojimo technologijas.
Kokios pagrindinės eksporto rinkos, ir kaip buvo plėtojamas tarptautinis bendradarbiavimas?
– Mūsų produkcijos galima rasti Vakarų Europos šalyse, Japonijoje, Pietų Korėjoje ar net Australijoje. Taigi, eksportuojame gana plačia geografija. Laikydamiesi savo strategijos ieškome partnerių ir klientų tarptautinėse rinkose, kurie per daugelį metų tiki mumis. Esame užsitarnavę jų pasitikėjimą dėl kokybiškos produkcijos.
Kokie iššūkiai patiriami, plėtojant veiklą užsienio rinkose?
– Iššūkių tikrai nestinga, bet su jais dar įdomiau. Skirtingos šalys turi skirtingas kultūrines normas, verslo praktikas ir įpročius. Gali būti didelė konkurencija iš vietinių ir tarptautinių konkurentų. Konkuruoti su jais gali būti iššūkis, ypač jei jie turi gilesnį vietinių rinkų suvokimą arba veikia su mažesnėmis sąnaudomis. Kiekviena šalis turi savo teisės aktus ir reguliavimo reikalavimus, kurie gali skirtis nuo mūsų įprastų teisės aktų praktikos. Turime nuolat būti lankstūs, sekti tos rinkos tendencijas ir prie jų prisitaikyti.
Kaip užtikrinamas aukščiausio lygio klientų aptarnavimas?
– Suprantame, kad kiekvienas klientas yra unikalus ir turi savo individualius poreikius bei pageidavimus. Todėl įsiklausymas į kliento poreikius yra viena svarbiausių detalių, padedančių mums išlaikyti profesionalumą. Reaguojame į klientų užklausas ir prašymus greitai ir efektyviai. Stengiamės užtikrinti, kad kiekvienas kliento prašymas būtų išnagrinėtas ir sprendžiamas nedelsiant.
Kokie yra sėkmingų ilgalaikių santykių su klientais kūrimo principai?
– Aiški, nuolat ir atvira komunikacija su klientais. Komunikacija leidžia mums geriau suprasti klientų lūkesčius ir poreikius bei užmegzti stiprius santykius. Nuoseklumas ir tinkamai vykdomi įsipareigojimai ir efektyvus problemų sprendimas padeda stiprinti klientų pasitikėjimą.
Kokie ateities plėtros planai ir tikslai?
– Kaip ir daugelio verslų: plėstis, augti, tobulėti.